Wednesday, November 18, 2009

Ketidakjujuran




Hari ini aku memulakan tugas sebagai Pengawas SPM.
Tapi ada agak kekecohan sikit pagi tadi bila incik suami membawa bersama kunci Mr Black. Musykil jugak macam mane kunci Mr Black boleh pulak 'girlfriend' incik suami yg 'simpan'?

Takde ape kesulitan yang berlaku di sepanjang sesi pagi tadi. Sekolah yang aku jaga ni pun sekolah kluster dan pelajar-pelajar dia tidak bermasalah. Semuanya berjalan dengan lancar.

Cuma yang aku tak puas hati tu...
Apakah perasaan seorang Pengawas SPM yang juga merupakan seorang cikgu apabila dia tidak jujur menjalankan tanggungjawab dia.
Kejap kejap, dah keluar dewan.
Kejap kejap, dah keluar dewan.
Tak pun dia menyembang.
Nanti main handphone pulak.

Okay, ada budak keluar dewan untuk ke tandas.
Tapi itu tandas pelajar lelaki, sedangkan Pengawas ni perempuan.
Hmmm....

Harap-harap aku mendapat elaun yang halal dengan menjalankan tanggungjawab dengan jujur.

2 comments:

  1. cikgu, thanks jaga saya masa kuarantin haritu :)
    -syila-

    ReplyDelete
  2. ehh ehh... dapat awak cari saya? alamak, malu... hehehe

    ReplyDelete