Tuesday, March 3, 2009

Kemalasanku yg lain

Wahh... hari ni aku telah bekerja dgn penuh efisien dan berdedikasi. Tapi masih belum ade mase nak semak keje budak2 ni...

Korang penah bace tak surat dari pembaca kat dlm surat khabar? Recently aku ade bace ade org anta complaint bahawa cikgu anak dia tak tanda buku kerja anak dia. Aku rase silap haribulan mau ade parents yg anta complaint pasal aku.

Aku mengaku laa ade sedikit malas bab tanda-menanda ni... Tapi! Tapi! Tapi! Aku mengambil inisiatif dgn arahkan budak2 ni siapkan dulu keje tu as their 'homework' and then aku akan bagi skema jawapan tu kemudian. Ok ape? Cuma aku tade mase nak menurunkan tandatangan aku yg mahal ini. Itu je masalahnye ;p

Dgn masalah aku menanda yg agak lembab ni... Aku terpikir mcm mane aku nak masuk team tanda jawapan SPM hujung thn ni? Tapi dlm mase aku kena tajamkan skill dan pengetahuan aku.

Takpe... Aku akan jadikan itu sebagai challenge utk diri sendiri. Biaselah Airin... mencabar diri baru boleh memajukan diri dia sendiri.

2 comments:

  1. sy pon begitu jua mempunyai tahap malad melebihi tahap dewa gaban...kan....sdgkan keje lain pon aku maleh inikan pula mengecek keje budaks??gigih3!

    ReplyDelete
  2. keje cikgu byk merepek2 kan? tp parents yg tak sedar diri yg nak anak dia dok skolah 24jam tu tak penah nak appreciate pengorbanan cikgu. sape yg ajar anak dia? sape yg jaga anak dia? sape yg tlg tgk2kan anak dia? kalau dah tade keje lain, tlg la semakkan buku anak tu, hehehe...

    ReplyDelete